Програма для:
Психологів, педагогів, тренерів, коучів, гувернанток, батьків, студентів-психологів і соціальних
працівників, яким цікаві проективні та казкотерапевтичні методи, цікаві творчі підходи в процесі
навчення і розвитку
Немає людей, які б не знали або не читали казок.
У кожному з нас живе казкар, бо кожен з нас має Фантазію. У кожному з нас чимало життєвих програм,
закладених не нами, а іншими людьми, зустрінутими нами на життєвому шляху. Це батьки, педагоги, друзі, герої книг і
фільмів. Уявляєте, скільки в нашому внутрішньому світі казкових сюжетів?
І який же з них НАШ ВЛАСНИЙ?
Щоб розібратися в користі та величезних можливостях казок для нас самих, наших дітей і близьких – ці зустрічі.
- Казкотерапія – це процес пошуку сенсу, розшифровки знань про світ і систему взаємин у ньому.
- Казкотерапія – це процес утворення зв’язку казковими подіями і поведінкою в реальному житті. Це процес перенесення
казкових смислів у реальність. - Казкотерапія – це і процес об’єктивізації проблемних ситуації.
- Казкотерапія – процес активізації потенціалу особистості.
- Казкотерапія – процес всебічної освіти і виховання.
Казка – чари, а чари – це ще й перетворення. Чари відбуваються всередині, поступово покращуючи навколишній
світ.
У цьому сенсі казкотерапія – процес поліпшення внутрішньої природи і світу навколо
Казкотерапія – це ще й терапія середовищем, особливою казковою обстановкою, в якій можуть проявитися потенційні частини
особистості, щось нереалізоване, може матеріалізуватися мрія, а головне, в ній з’являється відчуття захищеності й аромат таємниці.
Застосовувані методи і підходи:
– арт-терапії (робота з піском, метафорично-асоціативними картами,
глиною, малюнкові техніки, бібліотерапія);
– драматизація казки, розстановки;
– гештальт-підхід;
– тілесно-орієнтовані практики.
!!! Програма може доповнюватися і видозмінюватися під запит учасників.
КУРС складається з 3 модулів (24 академ.годин). Час занять за домовленістю учасників.
Основні цілі інтенсиву:
1. Познайомити з історією виникнення казкотерапії.
2. Навчитися застосовувати нові техніки в підході СТ.
3. Поліпшити якості стосунків з оточуючими.
4. Розібратися з поняттям “проблеми клієнта” в казкотерапії.
5. Знайти причину незрозумілої поведінки (дітей, підлітків, дорослих).
6. Відпрацювання навичок роботи в підході СТ
ПРОГРАММА:
1 модуль:
1-й блок Основи казкотерапії (СТ). Казкотерапія в роботі з дітьми
1. Введення в казкотерапію. Провідні фахівці про цей підхід. Казка – як метод розвитку особистості. Види казок,
вікові особливості, цілі та завдання. Основні підходи до аналізу казки, принципи і “Три кити” в СТ.
2. Психолого-педагогічні та корекційні можливості казок у роботі психолога. Аналіз і використання різноманітних
казок для вирішення дитячих і сімейних проблем.
3. Практичний блок: “Уроки доброти”, “Лабіринт душі” – аналіз готових казок, написання 5 видів казок. “Якщо ти герой,
дізнайся який”, Карти Проппа.
2 блок. Індивідуальне консультування за допомогою казки.
1) Особливості застосування СТ в індивідуальній і груповій роботі, у роботі з сім’єю.
2 Основні прийоми роботи з казкою.
3. Практичний блок: гештальт-підхід “Казковий острів”, групова робота “Клієнтська казка”.
2 модуль:
1 блок. Основи роботи з метафорою. Архетип і міфологема.
1. Властивості метафори, поняття архетипу та міфологеми.
2. СТ як спосіб передачі знань про життя. “Теорія” чарівництва.
3. Практичний блок: “Дім чаклунки”, архетипи казки “Царівна-жаба”, гра “Ксенобіологія”, створення особистого “амулета
сили”.
2 блок АРТ-терапевтичні методи в співдружності з казкою
1. Куклотерапія, метафорично-асоціативні карти, малюнкові техніки, символдрама, пісочна терапія у співдружності з казкою.
казкою.
2. Практичний блок: побудова історій за допомогою ляльки-маріонетки, пальчикової, площинної ляльки. Казка за допомогою
МАК, “Казка на піску”, колаж.
3 модуль:
1 блок Терапевтичні казки для дорослих
1. Казковий калейдоскоп Дмитра Соколова та інших провідних казкотерапевтів.
2. СТ на допомогу при вирішенні особистісних конфліктів, зміни життєвих сценаріїв. Таємний шифр жіночих і чоловічих
казок.
3. Практичний блок: Аналіз готових казок фахівців, Експрес-діагностика, “Казка з каменю”.
2 блок. Казки для себе. Робота з особистими запитами, практика під супервізію.
1. Робота із запитами учасників групи.
2. Різноманіття практичних інструментаріїв казкотерапевта – застосування в просторі групи
Зустрічі проводять:
Криворучко Олена – сімейний, дитячий психолог, гештальт-терапевт, арт-терапевт, засновник і член ГО “Асоціації
психології сім’ї”.
Дірявка Ірина – сімейний, дитячий, перинатальний психолог, арт-, гештальт-терапевт, організаторка Центру “Психолог і Я” та
фестивалів “ПСІ-ФЕСТ” і “ЗИГЗАГ УДАЧІ”, засновниця і керівниця ГО “Асоціації психології сім’ї”.