"Навчальний курс із дитячої психології для дорослих!"
Цільова аудиторія: шкільні та дошкільні психологи, вихователі, вчителі, соціальні працівники, викладачі розвивальних занять, бакалаври, спеціалісти, магістри психології, педагогіки та соціальної роботи, студенти, які планують працювати з дітьми, а також батьки.
Після закінчення програми курсу ви отримаєте СЕРТИФІКАТ! обласного медико-психолого-педагогічного центру м. Дніпро та Сертифікат Східноукраїнської асоціації арт-терапії (за бажанням).
а також ЗНАННЯ:
-розвитку, виховання, навчання дитини від 0 до 18 років;
– про сімейну систему,
– проведення різноманітних діагностичних методик,
– матеріали корекційно-розвивальних програм, вправ, спец.технік,
– проведення консультаційної роботи,
– навички з проведення ігротерапії, казкотерапії, арт-технік, тілесно-орієнтованих практик, роботи з піском.
Програма курсу.
(Можливі зміни за запитом групи).
1 модуль – 16 академ. годин
“Діти від 0 до 3 років”
– Теорії психічного розвитку людини.
– Життя до народження. Магія імені. Матриці Грофа, вплив на подальшу долю проходження перинатальних матриць. Шкала Апгар. Нейропсихологічний розвиток дитини. Три функціональні блоки мозку.
– Тілесно-орієнтовані практики “Мама і дитина – поки не пізно”.
– Особливості розвитку дитини 0-1 року.
– Важливі аспекти розвитку пізнавальної та емоційної сфери дитини 2-го та 3-го року життя.
– Психокорекція за допомогою сенсорної системи: вестибулярна, тактильна, м’язово-суглобова.
– Загальнорозвиваючі вправи та корекційні техніки при відхиленні в розвитку
– Синдром Дауна, СДУГ, аутизм.
2 модуль – 16 академ. годин
“Діти від 3 до 7 років. Підготовка до школи”
– Психофізіологічний розвиток дітей від 3 до 7 років. Криза 3-х років.
– Особливості розвитку дітей середнього та старшого дошкільного віку.
– Латеральний профіль дитини – ліво-право-півкульові діти. Лівицтво.
– Основні закономірності розвитку ігрової діяльності. Розвиток у грі – практика ігротерапії.
– Дитячі страхи від 3 до 7 років. Профілактика та корекція.
– Обдарована дитина. Карта обдарованості. Розвиток креативності. Геній у кожній дитині – розвиток творчих здібностей.
– Все, що потрібно знати дітям і дорослим про підготовку до школи.
3 модуль – 16 академ.годин
“Психологія молодших школярів від 7 до 12 років”
Анатомо-фізіологічні, емоційні та психічні особливості дітей молодшого шкільного віку.
– Порушення дисграфії та дислексії.
– Психоемоційна сфера: тест “Дерево Карпова”, робота з картками “Сімейка Гномс”, тест “Рука”, гра “Ксенобіологія”, тест САТ, картки “Personita” – тілесна практика.
– Страхи 7-12 років. Медитація “Історія з життя”. Ігри та вправи для зняття тривоги та страху.
– Психологічні новоутворення молодших школярів. Мотивація до навчання.
– Психосексуальний розвиток школярів. Тест “Гомункулюс”
– Формування самооцінки: тест “Драбинка”, “Овечка, курочка, собака”, тест Шварцландера.
– Девіантна поведінка школярів. Агресивність, тривожність. Причини та профілактика.
– Неврози, істеричні прояви в дитячому віці.
4 модуль – 16 академ. годин
“Старший шкільний вік від 12 до 17 років”
Анатомо-фізіологічні, емоційні та психічні особливості дітей середнього та старшого шкільного віку.
– Вікові кризи. Профілактика проходження нормативних і ненормативних криз.
– Страхи підлітків. Суїцидальні нахили.
– Підліткова криза 13 років. Профілактика конфліктів. Девіантна поведінка. Негативізм, крадіжки, брехня, комп’ютероманія, тощо. (впр. “Штовхалки” “Край скелі”, “Я в групі”, тест “Рука”)
– Гендерне виховання. (за Фрейдом, Літваку) Що таке сексуальність? Ставлення до початку статевого життя.
– Профорієнтація. Тести з профорієнтації старших школярів, підготовка до вступу в доросле життя.
– Особливості комунікативної сфери. (упр “Секрет” – таємниці підлітків “На острові” – (прийняття себе) – 4 характеристики)
– Діагностичний мінімум і психолого-педагогічна корекція дітей, які мають відхилення в пізнавальній і поведінковій сфері.
5 модуль – 16 академ. годин
“Дитячо-батьківські стосунки”
Анатомо-фізіологічні, емоційні та психічні особливості дітей середнього та старшого шкільного віку.
– Вікові кризи. Профілактика проходження нормативних і ненормативних криз.
– Страхи підлітків. Суїцидальні нахили.
– Підліткова криза 13 років. Профілактика конфліктів. Девіантна поведінка. Негативізм, крадіжки, брехня, комп’ютероманія, тощо. (впр. “Штовхалки” “Край скелі”, “Я в групі”, тест “Рука”)
– Гендерне виховання. (за Фрейдом, Літваку) Що таке сексуальність? Ставлення до початку статевого життя.
– Профорієнтація. Тести з профорієнтації старших школярів, підготовка до вступу в доросле життя.
– Особливості комунікативної сфери. (упр “Секрет” – таємниці підлітків “На острові” – (прийняття себе) – 4 характеристики)
– Діагностичний мінімум і психолого-педагогічна корекція дітей, які мають відхилення в пізнавальній і поведінковій сфері.
6 модуль – 16 академ.годин “Закріплення практичних навичок з дитячої психології”
– Особливості застосування пісочної терапії до різних вікових категорій.
– Техніки арт-практик у діагностичній та корекційній роботі. Аналіз дитячих малюнків.
– Казкотерапія в різних видах корекційної роботи.
– Супервізійна консультаційна робота. Основні запитання батьків до дитячого психолога.
Програму ведуть:
Криворучко Олена – дитячий, сімейний практичний психолог. Досвід роботи з дітьми, сім’єю – 19 років. Арт-гештальт-терапевт. Член Східноукраїнської асоціації арт-терапії.
Дірявка Ірина – дитячий, перинатальний, сімейний психолог, коуч, арт-гештальт-терапевт. Член Східноукраїнської асоціації арт-терапії.
г. Дніпро
т. 098-43-86-836; 099-47-21-755 – Олена
т. 097-390-42-27; 095-243-29-98 – Ірина